Kundalini joga

Sākums


Kundalini joga

Kundalini jogas nodarbības ir dinamiska stāju, prānajamas, mantru, mūzikas un meditācijas kopa, kas jūs māca mākslu relaksēties...

Notikumu
kalendārs


Jogas centri

Uzzini kur un kā atrast mūs un mūsu partnerus

Vēlies
iegādāties
domain?
Zvani!
26-073-227

Kundalini joga:
Jogas diēta - tu esi tas, ko tu ēd

ĒDIENA GATAVOŠANA

VESELĪGAI GREMOŠANAI

PRODUKTI, NO KURIEM LABĀK IZVAIRĪTIES

Baltais cukurs: izvada no organisma B vitamīnu; ir cēlonis sirds slimībām; rada stresu.

Sāls: apgrūtina kalcija asimilāciju; pārāk stimulē virsnieru dziedzeri , kas izraisa hronisku nogurumu, paaugstinātu asinsspiedienu.

Nikotīns: izvada no organisma C vitamīnu, dzelzi.

Maize no baltajiem miltiem: noārda barības vielas, īpaši B vitamīnu. 

Alkohols: rada aknām nepieciešamību atindēt, tas ir stress visam organismam; veicina atkarību.

Kofeīns: ietekmē koordināciju, atmiņu, uztveri; stress sirdij; paaugstina holesterola līmeni; kairina kuņģi; traucē gremošanu; izjauc miega ritmu.

JOGAS RECEPTES

Zelta piens

Šis gardais dzēriens dziedina muguru, lubricē locītavas un bagātina organismu ar kalciju, veicina zarnu darbību.

Sajauc kurkumu ar ūdeni un vāri 8 minūtes līdz veidojas bieza pasta (var sagatavot kurkuma pastu vairākiem vakariem, uzglabājot to slēgtā traukā ledusskapī). Maisot sildi pienu. Pievieno mandeļu eļļu. Kolīdz piens sāk kūpēt, pārtrauc vārīšanu. Pievieno pienam kurkuma pastu un medu pēc garšas. Samaisi. Baudi katru vakaru pēc saulrieta! 

Ingvera tēja

Tā dod enerģiju, palīdz ārstēt saaukstēšanos, kakla sāpes, ir palīgs gripas laikā, mazina menstruāciju krampjus.

Vāri sarīvēto ingvera sakni 10 – 15 minūtes. Pievieno pienu un izkās. Pievieno medu pēc garšas. Dzēriens ir gatavs!

Mūngpupas & rīsi ar dārzeņiem jeb KIČARĪ

Kičarī ir viegli sagremojams, ļoti gards, ar proteīnu bagāts ēdiens katrai dienai. Kičarī var gatavot jebkurā gadalaikā, bet īpaši vērtīgs tas ir ziemā. 

Caurdurī kārtīgi nomazgā pupiņas un rīsus. Palielā katlā, lai vieglāk maisīt, uzvāri ūdeni un ieber pupiņas, vāri līdz tās kļūst mīkstas. Pievieno rīsus un vēl vāri 15 minūtes, bieži apmaisot (kičarī ir tendence piedegt, ja tam nevelta pienācīgu uzmanību). Tad pievieno dārzeņus (vari pievienot tos arī kopā ar rīsiem – paeksperimentē!). Uz pannas sakarsē gī vai elļu, pieveno trejsaknes - sīpolus, ingveru un ķiplokus, sutini līdz sīpoli kļūst caurspīdīgi. Pievieno garšvielas, apmaisi, pacep vēl 5 minūtes. Pieveno rīsiem un pupām. Kičarī vajadzētu sanākt kā biezai zupai (varbūt gatavošanas laikā vēl jāpievieno ūdens). Gatavošanas laiks ir apmēram 1 stunda. Beigās pievieno sāli un sojas mērci pēc garšas. Pasniedz skaistā traukā ar zaļumiem, var pievienot jogurtu kā mērci.

*Smagā čuguna pannā grauzdē 4 daļas koriandra sēklu, 2 daļas ķimeņu, 2 daļas nemaltu melno piparu, 2 daļas kardamona sēklu, 1 daļu nemaltu krustnagliņu, 2 kanēļa nūjiņas (5 cm) līdz sajūti svaigi apgrauzdētu garšvielu smaržu. Samal kafijas dzirnaviņās, glabā noslēgtā stikla traukā pat vairākus mēnešus. Eksperimentē un pievieno dažādiem ēdieniem!

 

Izmantotā litetratūra: 

Foods for Health and Healing. Jogi Bhajan

Sagatavoja Solvita Metra Ozoliņa/ Devi Dayal

 

 

Pasniedzēji

Odrija Pinne
Odrija Pinne
Beantpal Kaur

Reģistrētiem
lietotājiem